Článok 1
- Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim, ktorým je APEXA, s. r. o., sídlo Floriánska 8, 040 01 Košice, IČO 44 317 352 a kupujúcim (ďalej len „kúpna zmluva“).
- Predmetom kúpnej zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu tovar špecifikovaný v odseku 3 a záväzok kupujúceho zaplatiť za tovar kúpnu cenu.
- Na účely týchto obchodných podmienok sa tovarom rozumie všetok tovar v ponuke predávajúceho uvedený na internetovej stránke www.pixy.sk.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami predávajúceho a v plnom rozsahu ich akceptuje.
- Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim.
-
Orgán dohľadu a dozoru:
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 055/6220 781
fax č.: 055/ 6224 547
e-mail: ke@soi.sk
Článok 2
- Za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy sa považuje odoslanie riadne vyplnenej elektronickej objednávky kupujúceho predávajúcemu.
- Predávajúci po skontrolovaní objednávky kupujúceho e-mailom doručí kupujúcemu záväzné akceptovanie objednávky.
- Kúpna cena dioptrických okuliarov sa v niektorých prípadoch môže líšiť od zobrazenej ceny pri objednávke na stránke www.pixy.sk v závislosti od dioptrických hodnôt zákazníka. Výsledná cena je následne zaslaná zákazníkovi v individuálnej cenovej ponuke.
- Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia akceptácie návrhu kupujúceho predávajúcim. V prípade, že predávajúci zašle kupujúcemu individuálnu cenovú ponuku, je kúpna zmluva uzavretá až okamihom doručenia potvrdenia objednávky kupujúcim, v ktorom vzjadrí súhlas s cenou podľa individuálnej cenovej ponuky.
- Za záväzné akceptovanie objednávky sa nepovažuje automatické oznámenie o zaevidovaní objednávky, doručené kupujúcemu predávajúcim e-mailom. Predávajúci po skontrolovaní objednávky kupujúceho e-mailom doručí kupujúcemu záväzné akceptovanie objednávky.
Článok 3
- Predávajúci je povinný:
a. dodať kupujúcemu tovar podľa objednávky kupujúceho, v dohodnutom vyhotovení, kvalite a termíne a zabaliť ho na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
b. zabezpečiť, aby tovar mal všetky požadované vlastnosti a vyhovoval právnym predpisom platným na území Slovenskej republiky.
c. odovzdať kupujúcemu súčasne s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a daňový doklad. - Predávajúci má právo:
a. na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho.
b. odmietnuť vybavenie objednávky, pokiaľ sú objednávacie údaje neúplné alebo vzbudzujú pochybnosť o skutočnom úmysle kupujúceho tovar objednať. O tomto odmietnutí predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho. - Kupujúci je povinný:
a. zaplatiť kúpnu cenu
b. prevziať tovar dodaný predávajúcim v mieste určenom v objednávke kupujúceho. - Kupujúci má právo:
a. na dodanie ním objednaného tovaru v dojednanom čase. Tým nie je dotknuté ustanovenie čl. 4 ods. 4 tejto zmluvy.
b. na stornovanie objednávky do 24 hodín po uzavretí kúpnej zmluvy, po tejto lehote už len na základe dohody s predávajúcim.
Článok 4
- Miestom dodania tovaru je adresa dodania tovaru uvedená v objednávke kupujúceho.
- Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru.
- Lehota dodania tovaru je 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, v prípade platenia kúpnej ceny bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, odo dňa pripísania kúpnej ceny na úšet predávajúceho.
- Predávajúci má právo jednostranným vyhlásením predĺžiť dodaciu lehotu, najviac o 10 dní, v prípade že je pre predávajúceho zrejmé, že tovar nie je možné dodať kupujúcemu v lehote podľa odseku 3. Predávajúci je povinný bezodkladne o tom upovedomiť kupujúceho.
Článok 5
- Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru podľa ceny predávajúceho platnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy, uvedenej na internetovej stránke www.pixy.sk vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena"), a to:
- dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové služby.
- bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.
- elektronickým bankovníctvom TatraPay.
- Kúpna cena dioptrických okuliarov sa v niektorých prípadoch môže líšiť od ceny uvedenej pri objednávke na stránke www.pixy.sk. V takom prípade, je cena kalkulovaná v závislosti od objednaných typov okuliarových šošoviek, a údajov dioptrických hodnôt zákazníka. Výsledná cena je následne zaslaná zákazníkovi v individuálnej cenovej ponuke.
- Náklady na doručenie tovaru sú:
- Pri doručenní tovaru prostredníctvomSlovenskej pošty, a.s. - 0 € (0 Sk), v prípade doručenia na dobierku je cena - 2,90€.
- Pri doručení tovaru prostredníctvom kuréra - 3,90 €, v prípade doručenia na dobierku je cena - 3,90 €.
- Za deň platby v prípade platenia bezhotovostným prevodom sa považuje deň, kedy bola kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
Článok 6
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo, pod podmienkou úplného zaplatenia kúpnej ceny, prevzatím tovaru.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho dňom jeho prevzatia.
Článok 7
- Na tovar predávaný na portáli pixy.sk sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa vystavenia faktúry na daný tovar kupujúcemu.
- Záruka sa vzťahuje na výrobné vady výrobku, alebo na iné vady, ktoré neboli spôsobené neodborným či nešetrným zaobchádzaním, pri použití výrobku v rozpore s jeho účelom alebo návodom na obsluhu, opotrebením alebo mechanickým poškodením.
- Reklamáciu uplatňuje kupujúci vyplnením a odoslaním reklamačného formulára na stránkach pixy.sk.
- Miestom uplatnenia reklamácie je poštová adresa:
- APEXA, s.r.o.
Floriánska 8
040 01 Košice
Slovenská Republika
- Reklamovaný tovar je kupujúci povinný odoslať na adresu uvedenú v ods. 4 tohto článku, pričom dopravu na miesto uplatnenia reklamácie hradí kupujúci a to aj v prípade oprávnenej reklamácie.
- K tovaru odoslanému na reklamáciu je nutné priložiť faktúru spolu s číslom účtu kupujúceho. V prípade uznania reklamácie a odstránenia vady vrátením zaplatenej kúpnej ceny alebo poskytnutím zľavy bude na tento účet poukázaná kúpna cena tovaru, resp. jej časť zaplatená kupujúcim.
- Predávajúci je povinný bezodkladne po uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie.
- Ak má tovar odstrániteľnú vadu, kupujúci má právo požadovať jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie alebo výmenu za totožný bezchybný tovar. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť tovar za nový, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak má tovar neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni jeho riadnemu užívaniu, má kupujúci právo na výmenu tovaru za totožný bezchybný výrobok alebo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. Svoje rozhodnutie o spôsobe vybavenia reklamácie však nie je oprávnený jednostranne meniť.
- Ak má tovar neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni jeho riadnemu užívaniu, má kupujúci právo na zľavu vo výške 10% zo zaplatenej kúpnej ceny tovaru.
- Na základe rozhodnutia kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie v zmysle predchádzajúcich odsekov tohto článku, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie v závislosti od charakteru vady ihneď, v zložitých prípadoch do 5 pracovných dní a oznámi ho kupujúcemu zaslaním informačného emailu.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia kupujúcim. O vybavení reklamácie je predávajúci povinný zaslať kupujúcemu písomný doklad na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v reklamačnom formulári.
- V prípade zamietnutia reklamácie je predávajúci povinný vrátiť reklamovaný tovar s doloženou faktúrou na adresu kupujúceho.
Alternatívny spôsob riešenia sporov
- Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: info@pixy.sk
- Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
- Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
- Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:
- ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;
- ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
- Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
- Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
Článok 8
Na tomto mieste Vám v súlade s s nariadením č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“)ponúkame informácie o spracúvaní vašich osobných údajov v súvislosti s ponukou tovaru prezentovanou na www.pixy.sk
Prevádzkovateľom internetového obchodu www.pixy.sk a prevádzkovateľom na účely ochrany osobných údajov je obchodná spoločnosť APEXA s.r.o., IČO: 44317352, Floriánska 8, Košice 040 01, Slovenská Republika, Sídlo, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 22253/V.
Všetko o ochrane osobných údajov sa dočítate na podstránke Ochrana osobných údajov.
Článok 9
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve.
- Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji v platnom znení.
- Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou vo forme vyplneného formulára, ktorého podobu určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho (meno, priezvisko, telefónne číslo a email zákazníka), číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu
- V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v odsekoch 3 a 4 tohto článku, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu.
- Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu.
- Ak je predmetom kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho = dioptrické okuliare, v zmysle § 12 ods. 5 zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Článok 10
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu podľa čl. 4 ods. 2 týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa doručenia tovaru predávajúcemu podľa čl. 9 ods. 4 týchto obchodných podmienok.
- Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
- Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a ďalších právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
- Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
- Tieto obchodne podmienky su vyhotovene v slovenskej a v anglickej verzii. V pripade akehokolvek rozporu je rozhodujuce znenie slovenskej verzie.